To ja tylko dodam, zebys dokladnie sprawdzil czy masz dobry wklad do filtra, bo w BXE wystepujachyba dwa rodzaje...
Zamawiałem w Gdańsku(o ile się nie mylę u nas na forum też handlują),filtr Mann OE 650/1 później pisałem do nich że części do BXE więc gdyby było coś nie tak to by odpisali chyba :roll:
W tabeli był chyba tylko jeden podany ops:
[O2] zasłanianie "kartonem" chłodnicy na zimę
jak wiadomo TDI cholernie długo się nagrzewają przy ujemnych temp. i szybko oddają ciepło przy włączonym nadmuchu... tak więc moje pytanie-zasłaniać chłodnicę czy nie? bo słyszałem różne opinie... z jednej strony jeśli fabryka nie dała żadnej przysłony to znaczy że chyba nie potrzeba ale z drugiej strony byłoby lepiej gdyby silnik szybciej osiągnął właściwą temperaturę pracy...
Maru 123,
ja mam tą osłonkę Heko (czy jakoś tak) autko trochę szybciej się nagrzewa i nie syfi się komora silnika.
Zamieszczone przez Maru 123
z jednej strony jeśli fabryka nie dała żadnej przysłony to znaczy że chyba nie potrzeba
projektant musi tak zaprojektować autko aby jeździło przy -30 i + 30 a takie osłony/przesłony fabrycznie mogły by nastręczać więcej kłopotu niż korzyści.
głos oddałem na TAK ale mam w domyśle takie osłonki a nie karton.
Kolejny tydzień jeżdżę przy średniej temp. -18 stopni i nie zasłaniam chłodnicy. Mocno skondensowany płyn chłodniczy, a do tego dobry olej silnikowy 5W30 jest więcej wart niż osłona.
Jakby nie było to przy ogrzewaniu postojowym czy webasto, takie osłonki to średniowiecze, a jeśli już ktoś zakłada kartonik, czy foliowy worek, to należy go potrzymać na mrozie tak długo, aż zrozumie pojęcie estetyki.
Jak dla mnie absolutnie NIE. Jak układ chłodzenia jest sprawny to do prawie 90 stopni chłodnica i tak powinna być zimna, bo termostat jest zamknięty ( chłodzenie pracuje tylko na małym obiegu ). Zasłonięcie da najwyżej tyle, że trochę mniej zimnego powietrza leci do komory silnika, ale jak dla mnie to gra nie warta świeczki...
Oczywiście tak jak napisał loru, jak już ktoś chce/musi to tylko jakaś osłonka z zewnątrz a nie żaden karton przed chłodnicą ...
EDIT
Oczywiście domyślam się, że Maru 123 napisał "karton" w przenośni, bo znając jego podejście do auta to nie potrafię sobie jakoś nawet wyobrazić szarego pudełka z przodu tego "lśniącego cacka" :diabelski_usmiech ...
Ja osobiście nie korzystam z tego patentu, natomiast kilku moich znajomych korzysta z tektury i BARDZO go sobie chwalą (akurat nie w SKODACH). Natomiast na długie trasy należy pamiętać, żeby po rozgrzaniu się do 90st. wyjąć, bo jednak chłodzenie być musi (kuzyn z tym jeździ na trasy do 30km - ponieważ on jednak ma krótkie trasy, to przy teperaturach <-10stopni nie wyciąga tego kartonu w ogóle. Oczywiście odłona plastikowa jest bezpieczniejsza, natomiast nie wiem JAK BARDZO to jest skuteczne, ale czuję, że tu się nie trzeba przejmować ściąganiem na długich trasach, bo nie przylega bezpośrednio do chłodnicy.
Niczym nie zasłaniam jezeli są mrozy faktycznie widze, ze autko dłuzej sie rozgrzewa....po spalaniu tez widze, ze wiecej "ropki" mu potrzeba. :szeroki_usmiech
skor ankieta dotyczy O2 to sie nie wypowiadam :szeroki_usmiech
a moim marzeniem jest miec 6 km do pracy .... chodzilbym piechota
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
no jak byk stoi : "[Ankieta] [O2] zaslanianie ... " :szeroki_usmiech
twardy bede
kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Jak układ chłodzenia jest sprawny to do prawie 90 stopni chłodnica i tak powinna być zimna, bo termostat jest zamknięty ( chłodzenie pracuje tylko na małym obiegu
no właśnie i gdzie sens zasłaniania? ja oczywiście nie zasłaniam
tiaa...no i nie ma konkretniej wypowiedzi, zakładać czy nie. ja osobiście jeżdżę bez, mam znajomego co 90% przebywa wysoko w finladii i z tego co wiem to też nie używa tego gadżetu. ale zastanawia mnie fakt, dlaczego tiry zakładają owe osłony...
Głównym powodem dla którego mam osłonę Heko na grillu to syf z drogi który leci na silnik i chłodnicę ,a to że jeżdżę po mieście i na krótkich odcinkach to zauważyłem że autko dłużej stygnie i szybciej się nagrzewa w czasie jazdy (przetestowane przez trzy zimy) :wink:
Witam kolegów..... wtrącę w tym temacie swoje 5 gr na temat zasłaniania wlotów powietrza na chłodnicę.... otóż przez 6 lat tego nie robiłem .... w ubiegłym roku zakupiłem taki gadżet na gril lecz czysto ze względów estetycznych (jak się okazało) bo ta przesłonka "HEKO" czy jakoś tam śmiem twierdzić nie daje nic prócz poczciwszego wyglądu. Główny wlot powietrza na chłodnicę jest przecież umiejscowiony na wysokości ponizej głównej linii zderzaka, więc i tak chłodnica co ma dostać dostaje (wraz z tym całym syfem zalegającym na drogach zwłaszcza w okresie roztopów).... Ogólnie nie ma sensu tego instalować w celu szybszego uzyskania optymalnych parametrów temperaturowych silnika..... no chyba że karton.... bleee
kowal 2002 ma racje co do systemu chłodzenia. termostat zadziała dopiero przy temp. ponad 80 stopni(bliżej 90). zasłonięcie wlotu na chłodnice to nic innego jak częściowe zablokowanie wlotu zimnego powietrza do komory silnika i tak otwartej od spodu(nie mówimy o przypadku założonej dodatkowej osłony). Nie ma sensu zasłanianie. Mimo, że pomykam benzyniakiem doświadczenie z klekotami posiadam myślę dość bogate. rss "a moim marzeniem jest miec 6 km do pracy .... chodzilbym piechota" rozumiem że to jest żart. przy średniej prędkości piechura 6-7km/h szedłbyś godzinę do pracy np. przy -20 na dworze. :szeroki_usmiech
Komentarz